هیچ لذتی فراتر از کشف ناکشف شده ها نیست

بیایید جوانی را غنیمت شماریم

هیچ لذتی فراتر از کشف ناکشف شده ها نیست

بیایید جوانی را غنیمت شماریم

رونمایی دستاوردهای دانشگاه شریفی ها

رونمایی دستاوردهای دانشگاه شریفی ها : 
 با سلام :

پنج شنبه بود که به دانشگاه شریف رفتم. تا از اختراعات جوانان خوش استعداد این دانشگاه دیدن کنم. در قسمت ادامه ی مطالب دستاوردهای این بچه ها را دسته بندی کرده ام و شما می توانید جزییات بیشتری از این بازدید را ببینید و بخوانید.

"هم در این صفحه و هم در صفحه ی مربوط به ادامه ی مطالب یه نظرسنجی در قسمت چپ و پایین صفحه ها ثبت کرده ام که واقعا خوشحال می شوم شرکت کنید و بگویید که از میان اختراعات این نمایشگاه کدام یک برای شما جالب تر بود. "                                                                                

 

            

 

 اول از همه رفتم سراغ دانشجویان فیزیک که ادعا می کردند ریل قطاری ساخته اند که  قطار قادر است   بر فراز این ریل به صورت شناور باقی بماند و همچنین قادراست با سرعتی زیاد بر فراز آن حرکت کند بدون اینکه ... .


رونمایی دستاوردهای دانشگاه شریفی ها : 
 

ریل قطارهای شناور:

       اول از همه رفتم سراغ دانشجویان فیزیک که ادعا می کردند ریل قطاری ساخته اند که قطار قادراست بر فراز آن به صورت شناور باقی بماند و با سرعتی زیاد نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت بر فراز آن حرکت کند بدون آنکه از مسیر اصلی منحرف شود. خیلی از بازدیدکننده هایی که  در آن جا بودند می گفتند که این ریل قبلا در ژاپن ساخته شده است و الان هم در حال بهره برداری می باشد. اما بچه های فیزیک معتقد بودند که این اختراع با اختراع چشم بادومی ها یک تفاوت اساسی دارد و آن هم این است که ریل آن ها هم از جنس ابرساناست و هم از جنس آهن. اما به طور کلی میشه گفت که قطارهای شناور علاوه بر مزیت سرعت بالایشان قادرند آلودگی هوا و آلودگی صوتی را به صورت چشم گیری کاهش دهند.

                                                                      

                                                                    

 


                                                                     

پرنده ی جاسوس :

   بعد به سراغ دانشجویان هوا فضا رفتم که پرنده ای ساخته بودند که قادر بود در هوا پرواز کند و به مناطقی از پیش تعیین شده برود و عملیات های تحقیقاتی انجام دهد و حتی در بعضی از مواقع جاسوسی نیز بکند. 

 

                                                                                   

 


 دستگاهی برای افزایش سرعت هواپیما :

   یکی دیگر از دانشجویان هوافضا می گفت که وقتی هواپیما به جلو حرکت می کند نوک هواپیما باد پرفشاری را متحمل می شود که از سرعت هواپیما می کاهد. بنابراین من دستگاهی اختراع کرده ام که قادر است این فشار را پایین بیاورد و فشار رو به جلو را افزایش دهد. 

                                                                                      

 


 دستگاهی که سادگی اش در دنیا بی نظیر است :

   باز درهمان غرفه ی هوافضا مخترع حوانی اظهار می کرد که موتورهایی که امروزه در دنیا برای جت و ماهواره ها و ... به کار می رود به سادگی موتوری نیست که من اختراع کرده ام. در ضمن موتور من به علت سادگی بیش از اندازه اش احتیاج به خنکای بالایی ندارد و مصرف سوخت را پایین می آورد.

                                                                                                                                                         

 


 شما هم میتوانید قواصی کنید آن هم با سرعتی بالا (کفش های قواصی) :

  حالا از هوا به دریا تنزل می کنیم . بعد از یک بازدید حسابی از غرفه ی مهندسین هوافضا رفتیم به سراغ مهندسین مهندسی دریا رفتم.

   کفش هایی اختراع کرده بودند که قواص ها با پوشیدن آنها و یک شیئی مثل کوله پشتی که قواص ها با سوارکردن آن بر پشتشان این توانایی را پیدا می کنند که با سرعتی بسیار بالا در زیر آب حرکت کنند. (اون قدر سرعت بالاست که به این کفش ها اصطلاحا جت بوت به معنای کفش های جت می گویند.) و دیگر لازم نیست خودشون پا بزنند و خسته شوند. بنابراین می توانند زمانی طولانی زیر آب بمانند. مخترعین این ایده می گفتند که این کار در دو مقیاس تفریحی و نظامی ساخته شده است و حتی شما هم می توانید با مقیاس تفریحی آن از قواصی لذت ببرید.

                                                                                    

   


                                                                 

 ربات ماهی ها :   یکی دیگر از کارهای جالب دانشچویان مهندسی دریا ساخت ربات ماهی ها بود که اظهار می کردند در تمام آزمایش های کاربردی سرافراز بیرون آمده است. این ربات ماهی می تواند استفاده ی نظامی داشته باشد و مانند" پرنده ی جاسوس " قادر است به جاسوسی بپردازد و یا برای جمع آوری اطلاعات به مناطقی از پیش تعیین شده فرستاده شود. دو نمونه از این ربات ماهی ها را در زیر قرار داده ام.

                                   

 


 تصفیه ی آب و فاضلاب :

بعد به سراغ دانشجویان محیط زیست رفتم. مخترع خوش فکری از اختراع جالبش می گفت : " میکروبها عوامل بسیار خوبی برای تصفیه ی آب و فاضلاب هستند  اما معمولا به خاطر مناسب نبودن شرایط رشد در فاضلاب ها از بین می روند بنابراین من برای میکروب ها خانه های کوچکی ایجاد می کنم که این خونه ها به علت دارا بودن شرایط رشد میکروبها محل مناسبی برای افزایش تعداد آن ها می باشد و وقتی آن ها افزایش پیدا کنند خودشان عمل تصفیه ی آب را انجام می دهند. بنابراین هزینه های تصفیه ی آب که بسیار گران است کاهش می یابد. قابل ذکر است که این خانه ها به علت سبکی بر روی آب شناور می مانند.

                                                

                                 

 


و در آخر هم ماشین های برقی :

   این اختراع خیلی جدید نیست. اگر اخبار های این چنینی را دنبال کنید متوجه می شوید که این ماشین مسابقه که با برق کار می کند خیلی هم از اختراعات جدید شریفی ها نیست اما چون در نمایشگاه بود براتون قرار دادم این ماشین قادر است حداکثر تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.   ساخت این ماشین برای سازندگانش ۵ میلیونی هزینه در بر داشته است.

 

            

 

 موفق و برقرار باشید.

"وقتی شما نظر می دهید به من انرژی می دهید."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد